Stigla nova igračka!

Nisam mogao izdržati, a bila je dobra prilika na Ebayu i evo, sad mi u torbi sjedni velikoformatni aparat Wista Field 4×5! Za taj format Wista je lagana i fleksibilna. Stigla je sa 135mm Schneider Symmar-S objektivom (ekvivalent 45mm na Leica formatu), a nabavio sam povoljno i Rodenstock APO Sironar-N od 210mm (cca 70mm ekvivalent). Usprkos tome što se uz aparat stalno mora tegliti i stativ pa je oprema prilično teška, fotke koje se dobiju su stvarno impresivne! Cijeli proces odabira kadra i namještanja aparata je na neki način smirujuć. Do sada sam snimio tek nekoliko fotografija, a ova mi je trenutno najdraža, snimljena jednog maglovitog jutra prije odlaska na posao:

Comments · 10

  1. E mrak su ti ove s velikim formatom. Reci, koliko si platio Wistu, kako to sve funkcionira u praksi, gdje razvijaš slajdove? Labart?

  2. Da, jedino Labart još razvija 4×5. Skupo, ali stvarno su impresivni. Wistu sam uzeo na Ebayu za 700 USD zajedno sa objektivom. Eh, kako funkcionira..polako ali je veliki gušt sve to lagano namjestiti i složiti da svaki detalj bude na svom mjestu!

  3. $700, pa to je ultra jeftino, sve što sam ja vidio je duplo toliko. Toliko košta jedan pošteni objektiv za 35mm Canon. Ma jooj… :)))

    Reci, kako si zadovoljan razvijanjem u labartu i kaj vele, koliko dugo budu radili E6?

  4. Labart je prilično skup. Čak toliko da mi se više isplati skupiti 10ak 4×5 dijapozitiva, poslati poštom u Italiju na razvijanje i još bi uštedio! Ako ovako nastave – ne budu dugo.

  5. E da, problem praktičnosti cijele stvari. Budemo vidjeli što će uopće biti s filmom i E6 procesom, hoće li to ići putem dinosaura ili će pak biti obrnuto, da će proći digitalna histerija po kojoj je nešto ili digitalno ili ne valja, pa će se film stabilizirati.

  6. Navodno se crno-bijeli film već stabilizirao. Sa dijapozitivima mislim da će to ići teže što mi je jako žao jer tako intenzivne prirodne boje (još) nema niti jedan digitalni medij. Mislim da je najveći problem u klasičnim labosima koji se ne mogu prilagoditi internetskom načinu rada. Kvragu, pa ako si (valjda) jedini lab u Hrvatskoj koji razvija 4×5 format ne može priuštiti funkcionalne web stranice i pozvati ljude iz cijele zemlje da poštom šalju dijapozitive onda nije ni čudo ako propadnu!!!

  7. Iskreno, imam dojam da su u labartu seronje i ne bi mi ih bilo žao da propadnu, radije bih vidio da recimo Praxis uvede E6 proces. Čovjek koji tamo radi je uvijek bio nevjerojatno ljubazan i sve mi je pokazao kako funkcionira, uvijek mi je drago tamo nešto kupiti.

  8. Inače, mislim da kolor film velikog formata ima budućnost, puno pejsažnih fotografa to koristi i to se ne da samo tako zamijeniti digitalcima, barem ne dok su senzori ovako skupi. Naravno, drugo je pitanje hoće li senzori uvijek biti tako skupi, možda nauče tiskati stvar na neki polimer velikog formata umjesto na silicij, i eto ti 4x5mm senzora, a rezolucija uopće ne mora biti velika, dovoljno je da bude 80MP i već tuče najbolja digitalna leđa koja imaju rezoluciju kao 4×5 slajd skeniran na bubnju.

  9. U Labartu su meni uvijek bili OK, ali nemaju smisla za promoviranje analogne fotografije kao hobija. I to je najveći problem zašto kolor fotograija gasne – kada jedan amater koji se do sada vježbao na digitalcu okuša na slajdu i naleti na probleme oko razvijanja, brzo bude odustao. A Labart i slični labosi sjede, čekaju i čude se zašto nema posla..

  10. Djelomično se slažem, ali recimo u Kodak centru je postojao E6 lab koji su morali ugasiti, zato što nije bilo interesa. U Efke digital imaju E6 lab ali imam lagan dojam da nemaju svježe kemikalije, doduše možda je kriv slajd koji sam tamo razvijao, možda su krivi i negativi koje sam tamo razvijao, ali iz nekog razloga apsolutno sve što sam tamo od filma razvijao u zadnjih godinu dana je ispalo loše. S kodak centrom sam još bio najsretniji, tamo su mi jedino ostavljali packe po slajdovima, ali kemija je bila dobra. Sada više ni to ne radi. A problem je s filmom to što u tim labovima rade svakakvi tipovi, od jako stručnih ljudi s kojima se može fino popričati, do totalnih mulaca koji pojma nemaju o ničemu a tretiraju te ko plavušu. Zbog takvih se držim digitalca, samo da ih ne moram gledat.

Leave a Reply to Danijel Turina Cancel reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
Product added to cart

No products in the cart.